Huuh,onpas pitkä väli viime päivitykseen..ja tässä välissä meillä on ollut iloja ja huolia...ensin piristykseksi muutama 1,5 vkon vanha kuva :)

Tähystelen ohikulkijoita etteivät vaan eksy pihalle  :) eikös ole hieno asento :)?

286285.jpg

Omalla pihalla vahdissa ;)

286284.jpg

Hei,mikäs siellä vilahti...

286283.jpg

Suuri vahti koira Mrrrr...

286286.jpg

 

Siinäpä muutama kuva ulkoa minusta:) jotenki tuntuu että näyttän niin hoikalta että....mutta nyt on turha toivoa ihan lähi aikoina mitään ekstra herkkuja taikka isompaa ruoka-annosta..kun lääkärisetä niin määräsi...

ja tästäpäs pääsenkin kertomaan mitä ikävää minulle kävi viime ja tällä viikolla...emo on kyllä kieltänyt moneen otteeseen minua syömästä pihalta mitään..höh! ei saisi edes maistella??!!! Kaikkea sitä kuuleekin??!! Salaa  minä kuitenkin "imuroin" maasta,lattialta..ihan mistä vaan ja mitä vaan jos vain kerkeän :D mutta satuinpas maistelemaan jotain joka oli todella epäsopivaa pikkumasulleni..emo sanoi etteivät he oikein vieläkään tiedä mitä olin syönyt mutta kipeä olin..oijoii että olin kipeä!!

Viimeviikolla  kakka alkoi olla kellertävää, ryynimäistä ja pehmeää massaa vaan...emo siinä ihmetteli kun aikaisemmin kakka kikkareet ovat olleet sen mielestä "täydellisiä" :D (hahaa,kaikkea sekin suustaan päästelee :D) ja nyt sitten yhtäkkiä tollaseksi mössöksi menee...yöllä sitten  masu alkoi olla niiiiiin kipeä ,että jouduin yölläkin itkemään emoa päästämään minut ulos kakalle joka 2 tunti...siinä se raukka sitten vaaleanpunainen pyjama päällä tärisi ulkona minua vahtimassa...ja kiersi perässä taskulamppu kourassa tarkastelemassa jätöksiä....( :D)Noh,kyllä se vähän itsekkin aina aamusella naureskeli että varmaan naapurit luulee että sekasihan se naapurin akka on mennyt kun taskulamppu kourassa tuijottelee koiran kakkaamista ja jätöksiä keskellä yötä...

Lauantaina sitten emo päätti antaa uuden matokuurin kun epäili että olen saanut matoja naapurin koiran jätöksistä...YÄK! sanoin minä...mutta emo väitti että se on ekstra namia..ja sekoitti ruokaan vaan :) Siinä se sitten tyytyväisenä myhäili että annetaanpas loisille kyytiä...siinä sitten pari päivää meni eikä tilanne parantunut yhtään...kakka oli yhä mössöä... mutta nyt minun oli jotenkin kummallisen hankala saada sitä edes tulemaan ulos???!! Ja minua kakatti koko ajan...itkin ulos koko ajan ,kävin kyykkimässä ja pyllistelemässä eikä ulos tahtonut tulla muuta kuin tuhruja...ihan piti itsekkin kääntyä aina nuuhkimaan että tuliko sieltä mitään vaiko ei??!! Aijjai kun minua alkoi sattumaan se pinnistäminen...emo juoksi perässä taskulampun ja pussin kanssa tarkkailemassa tilannetta ...huomasin kyllä että sekin alkoi olla tosi huolissaan minusta.

Seuraavana  yönä minulla tuli oksennuskin,ihan vaan sulamatonta ruokaa,emo nukkui silloin...seuraavana päivänä ei sitten tullut enään yhtään kakkaa ja se pinnisteleminen alkoi tekemään niin kipeää että minulta tuli kamala itku  aina kun pinnistelin..silloin emo sanoi itku kurkussa että täytyy soittaa lääkärille että mitä tehdään...lääkäri rauhoitteli ja neuvoi ostamaan paraffiini öljyä ja antamaan sitä heti + illalla uusiksi...sen piti kuulemma "voidella" suoli niin että kakka lähtee tulemaan ja että sitä normaalisti tulee läpi ja tipahtelee lattialle..mutta mutta...mulla pysyi öljyt kyllä sisällä..pisaraakaan ei tullut ulos ..ei kakkaa...eikä paraffiiniöljyäkään...minua alkoi vähän väsyttääkkin iltasella se pinnistäminen ja oleskelin vähän normaalia rauhallisemmin...koko illan..klo.00.30 emo sanoi että nyt pitää soittaa päivystävälle että tuodaanko minut heti lääkäriin ja sanoi ettei  se ei kestä katsoa kun näkee ettei minulla ole kaikki hyvin :( ...ei ollenkaan...ja kuulin kun se kuiskasi isännällekkin että jos se on jokin tukos suolessa niin voisin siihen menehtyä!!! Apua,en minä halua mitään sellaista..apua,apua,apua....ja kyllähän minä vaistosin että jokin on nyt vialla..pahasti...Lääkäri sanoi että tuoda minut heti aamusta eläinklinikalle....

Emo ei tainnut nukkua silmänräpäystäkään koko yönä,niin väsyneeltä se näytti kun heräsin....sanoi vain juovansa aamu kahvin ja sitten lähdetään lääkäriin..klo.08.30 saavuttiin klinikalle ja meidät otettiin heti vastaan...siellä oli tosi kivoja hoitajia :) jouduin ensimmäistä kertaa röntgeniin...hih,ne läpivalaisi minun vatsani :D...ajattelin samalla että olen jo niin iso ja urhea poika että näytän niille kuinka hienosti osaan käyttäytyä koko tutkimusten ajan :) kyljelläkin makasin tosi hienosti :)  kaikki hoitajat ja lääkäri ihastelivat kuinka reipas ja rohkea olen :) Mutta sitten kuulin kuinka lääkäri sanoi että minun täytyy jäädä päiväksi sairaalaan tarkkailtavaksi ja että ne antavat jotain ainetta että saataisiin kakka tulemaan...eeeeeiiiiii,en tahdo jäädä, EN!

Mutta se kiva hoitaja toi sellaisen ihanan punaisen hihnan ja sanoi että lähdetäänpäs katsomaan vähän vaan paikkoja...minä nielaisin syötin...utelias kun olen  :) ja tepastelin hoitajan perässä pois tutkimus huoneesta...emo sanoi jälkeen päin että hoitaja oli sanonut  sille että minun pitää itse lähteä sen luota pois ettei minulle jää mielikuva että se olisi jättänyt minut...OI,kuinka ihanasti ajateltu  :) se toimi :)

Emo sai soitella minun kuulumisia klo 15.00 ..mutta en ollut kakannut vieläkään...itkin ja pinnistelin joten lääkäri sanoi etten saa lähteä kotiin vaan että minun on oltava yötä klinikalla jotta jos tulee hätätilanne ja minut pitää leikata niin voidaan leikata heti ... Voi,itku!!! eivätkä ne päästäneet emoa edes minua katsomaan kun sanoivat että minulle vaan tulisi ikävä sitä :( :( 

Aamulla klo.09.00 emo taas soitti lääkärille..sanoi että ei ollut nukkunut kunnolla koko yönä kun oli ollut niin peloissaan..mitään ei ollut kuitenkaan yön aikana tapahtunut.. enkä ollut vieläkään kakannut mutta röngen kuvissa oli näkynyt jotain muutosta...joten lääkäri sanoi ettei varmaankaan tarvitse leikata minua..kotia en päässyt kuitenkaan vielä..lääkäri sanoi emolle että soittaa taas klo.15.00 niin he ottavat vielä kolmannet röntgenet ja sitten katsotaan jos kakkaa tullut että pääsenkö kotia vaiko enkö...

Emo ei sitten soittanutkaan vaan ajeli klinikalle 14.30 kysymään henk.kohtasesti lääkäriltä että mikä tilanne..mutta sen piti pysyä poissa minun silmistäni etten vaan näkisi jos en pääsekkään kotia...minulla oli kuitenkin tullut kakka (vaikkakin itkun kera)joten tiesin että voin ehkä päästä kotiin....emo joutui odottamaan klo.16.00 asti ennenkuin olin valmis röntgenistäkin yms...ja sitten lääkäri vain otti minut mukaan vastaanotto aulaan ja kukas se siellä oli...no,emo tietenkin!!!olin niiiin iloinen kun näin emon siellä..mutta kyllä sillekin taisi tulla  kyynel silmäkulmaan :) :) Supitti mun korvaan vain et ai kamala kun näytät niin laihalta...No,totta mooses näytän ku ei pariin päivään oo kunnon sapuskaa saanut!!Sitten käytiin vielä yhteistuumin katsomassa kuvat missä näkyi että massa oli lähtenyt liikkeelle..mutta ei tiedetty mikä oikeastaan aiheutti koko shown..

Lääkäri määräsi syötettäväksi pussillesen Royjal Caninin control sensitiveä ja sitten vasta palaamaan omaan ruokaan ja tarkkailemaan tilannetta...ja jos kakan tulo loppuu uudelleen niin heti viikonloppuna soittaa päivystävälle...ja tässä sitä nyt ollaan oltu tyytyväisenä kotona viikonloppu..ruoka maistuu ja kakka kulkee...tulee muuten nyt koko massa ulos ;) ...ontuo emokin hassu...illistelee onnellisena joka kerta kun kakka tulee :)... mutta on tuo pöperö mitä lääkäri määräsi niin laihaa että nälkä kai tässä on koko ajan...:)

Tuosta yöhippaloinnista pyjamassa emo saikin sitten kunnon flunnssan jota se nyt hoitelee pois :)

Niin ja arvatkaa keneen tutustuin tänään??? Oikeaan "amerikan collieeseen" hitsi että se oli ISO ja sen pään mallikin oli ihan erillainen kuin naapurin uroksen....sellanen jykevä ja vähän kupera...niitä oli kaksi,toinen oli 3,5 vuotta ja toinen 5kk...minä sain leikkiä se 5kk ikäisen kanssa tuossa meidän pihalla,ihana saada uusia kavereita :) minäkin tahdon kasvaa yhtä isoksi kuin ne!! Emo vaan sanoi että saattaa olla ettei ihan yhtä isoa kasva..ja virnuili ..PYH! sanon minä..kyllä kasvan...just päätin niin :)  

Tässä vielä muutama kuva n.1,5 vkoa sitten otettu :)

Hahaa,mä hyökkään ..

286288.jpg

Minä hienona :)

286277.jpg

2 x Vaaaaanhaa kuvaa arkistoista kun olen kylästelemässä:)

286280.jpg

286282.jpg

Ja nyt ei muutaku moikkuli ja terveisiä sisaruksille että katelkaahan mitä suuhun pistätte ;) kaikki mikä haisee EI ole syötävää :D